tirsdag, mai 31, 2005

Jeg må bare si det. Jeg er stolt av meg selv!

tarantella

Alle dere som kjenner meg godt skjønner nok hvor store skritt jeg har tatt i det siste når dere leser dette. Jeg studerer jo som kjent biologi og har i den anledning feltkurs for tida. Vi samler innsekter og andre små kryp ute i skog og mark og så artsbestemmer vi dem på laben etterpå. Ganske gøy kan jeg fortelle! Men nå kommer det store... Idag hadde lærern min nemlig med seg en av dyrevennene sine på laben for å få retta opp en del misforståelser de fleste av oss har fått inn i hodet. Han ville vise oss at det åttebeina, lille hårete dyret han hadde i hånda slett ikke var farlig for oss mennesker. Så gjett hvem som idag endte opp med å ha nesa si en halv meter fra en sprell levende tarantella?! Gi meg gjerne en liten applaus der du sitter for det hadde jeg nemlig aldri tort for bare noen måneder siden. Da hadde jeg holdt meg laaangt unna. Men nå har jeg bestemt meg for å bli kvitt denne edderkoppfobien min skjønner dere. De er jo ikke farlige en gang. Det finnes ca 38.000 arter i verden og bare 20 av dem er giftige for oss og bare et par av dem er så giftige at vi kan dø av det. Så nå vet dere det! Likevel torte jeg ikke å ta på edderkoppen idag da. Blir fortsatt litt uvel i magen av å se på'n. Kanskje jeg tør neste gang, eller neste gang der igjen. Kanskje... Eller kanskje ikke egentlig. En gang...

5 kommentarer:

Anonym sa...

shit, du e flink asså :)
e stolt av deg. Berre vent, snart er det vel du som har ein tarantella som kjæledyr...

Sunniva Erlandsen sa...

du overgår meg i kjærlighet til småkryp, i alle fall...

Anonym sa...

Duner jo bare det tøffeste menneske eg kjenner...hadde personlig Aldri gjort det....har problemer med å tråkke på en på 2mm...oki kanskje litt overdrevet..men bare litt!!!!

Irre

Anonym sa...

Ganske stolt av deg jeg også!! Å denne tarantellaen ER jo veldig mye større enn de som bor på rommet ditt hjemme? Tror faktisk de savner deg....hakke sett noe til de i år. Regner med at at jeg har mista jobben som "bugs-killer" Ok, det kan jeg leve med.

Anonym sa...

"Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk!"