onsdag, mai 11, 2005

Egentlig unødvendig å ta opp dette...

Men jeg har faktisk flere ganger i det siste blitt tvunget til å diskutere hva som er best av disse to tingene. Det skulle jo ikke vært nødvendig, ja det er jo helt utrolig at det skal være noe å diskutere i det hele tatt siden den ene av partene er så overlegen, men jeg har etter å ha tenkt en del på dette og spurt folk forstått at dette faktisk er et tema. Selv om jeg vet at jeg har alle de gode korta i min hånd føler jeg meg likevel på litt utrygg grunn her... For det ser nemlig ut som om vestlendinger av en eller annen grunn ikke er enige med meg. Jeg skjønner ikke hvorfor og håper jo jeg tar feil. Det har sannsynligvis bare med tilfeldigheter å gjøre. Men nå er dette hvertfall den avgjørende testen, og jeg håper at så mange som har en mening om dette vil delta så jeg slipper å ha denne diskusjonen med noen igjen. (Vet at Jostein hadde en lignende test på bloggen sin for en stund siden, men dette var likevel nødvendig for oss alle å ta opp.) Jeg skal selvfølgelig holde meg utenfor og ikke legge noen føringer for noen.

Hva er best: Diplom is (mmm....) eller Hennig Olsen (æsj) ?

17 kommentarer:

Lillian Maria sa...

Diplom is så klart!!! Det sier jo seg selv... Royal.... Diplom is soft is... Gullpinne! Og lista kunne gått laaaaangt videre!

marie sa...

DIPLOMIS åff kårs.la meg si lollipop,pinup,kræsjpink,kroneis,gullpinne,snickers..det er ikke ên vond diplomis faktisk...

Anonym sa...

Eg lige godt Hennig Olsen. Men d e nå mi meining. Eg tålerere at andre he ulige meininga sjøl om Hennig rule gadå. Respektere dokke to som he skreve någe annert.
Torvald

Jostein sa...

Som den lojale kiwimedarbeideren jeg er, må man jo i utgangspunktet si Hennig Olsen is. Samtidig er jeg jo fra Grenland, og der produseres jo Diplom is. Dette er jo et lite dilemma, men jeg vil si at de er cirka like gode. Med motto selvfølgelig: størst er best. Altså King Ice, Gigant XL, Vaffelkrone, krone is osv. osv. osv. (kanskje med unntak av sandwich, som alltid er en høydare)

Anonym sa...

Italiensk is!

Får jeg ikke si det kanskje...? Vel, Diplomis er best, men Hennig Olsen har en del varianter som slår diverse Diplomis-klassikere rett ned i støvla.

Anonym sa...

Jeg har forresten mumla "Hennig Olsen" i søvne i følge Kai...

Sunniva Erlandsen sa...

Diplom har noen gode iser og selvsagt også noen dårlige. Det samme gjelder for Hennig Olsen, selv om sistnevnte nok er Diplom overlegen på de fleste områder. Men begge er gode! Så lenge man holder isbjørn-is utenfor er jeg i grunnen fornøyd!

Anonym sa...

Enig med deg bell at dette er et unødvendig spørsmål å stille siden svaret er helt innlysende. Ingidienser, eksklusivitit og alt taler mot dette helt entydige svaret.
HENNIG OLSEN ER BEST

Anonym sa...

Ups. Eg innser at komentaren min ikkje var heilt eintydig. Tre skrivefeil og ein preposisjonsfeil og alt.
Jaja. Svaret er i alle fall udiskutabelt.
Hennig Osen er best.

Anonym sa...

Enig med Kristin Dragsten Gråbak!

Sunniva Erlandsen sa...

Eg ser at du har dyslektiske tendensar der, ja, Ingrid. På den andre kommentaren din har du òg et par skrivefeil. For det fysste, så e det vel strengt tatt ingen ismerker som hette Hennig Osen, og for det andra har du ovarsett det faktum at kommentar har ein dobbelkonsonant i seg.

Anonym sa...

asså sunni. dete går ike, eg har slet inen dysletiske tendennnnser. eg er sjokert over dinne utaleser

Anonym sa...

Isabelle!! Dette svaret er jo gitt på forhånd! Helt enig m deg;det er ingenting som slår Diplomis! En stor boks m is og jordbær, sol selvfølgelig...sommer på østlandet, kan man få det bedre?!? :)

Isabelle sa...

Go Tormod! Åje.. er så enig! Merker riktignok at jeg er litt for engasjert i denne isdebatten. Så jeg vurderer om jeg skal tillate at folk har forskjellige meninger om det her... men det blir ikke helt enda! GO DIPLOM IS!:)

Anonym sa...

helt enig med kristin og katrine k.
hva er det med dette temaet som engasjerer folket?!!

Eva Mari sa...

Hva hadde Norge vært uten Hennig Olsen? Men samtidig, hva hadde Norge vært uten Diplom-is?! Hmm.. Ja takk begge deler, men hvis det stod mellom liv eller død, ville jeg gitt min stemme til Hennig..

Anonym sa...

hennigolsenhennigolsenhennigolsenhennigolsenhennigolsen