torsdag, april 14, 2005

Honning


Honning
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
I det siste har jeg av en eller annen grunn kommet til å snakke med folk om honning. Kanskje fordi jeg har spist mye honning i det siste... Det viser seg hvertfall at de fleste jeg prater med ikke liker dette fantastiske produktet som smaker reint himmelskt. I tillegg kommer det rett fra selveste naturen og det kan også skryte på seg en lang historie med kontakt med diverse kjente personer. Får jeg bare nevne Samson som spiste honning fra en løveskrott og ikke minst vår alles gode venn fra hundremeterskogen, Ole Brumm. Han og jeg deler rett og slett denne forståelsen av hva godt litt honning kan gjøre for kroppen. Ellers håper jeg likhetene mellom Ole og jeg stopper der og velger å avslutte dette innlegget med noen sitater fra vårt kloke, lille gule hode...

"Tenk om et tre veltet og vi var rett under det?" sa Nasse Nøff.
"Tenk om det ikke veltet," sa Brumm, da han hadde tenkt seg om en stund.

"Brumm," sa Sprett vennlig, "du har ikke mye forstand."
"Nei, jeg vet det," sa Ole Brumm beskjedent.

"Når du våkner om morgenen, Brumm," sa Nøff etter en lang stund, "hva er det første du da sier til deg selv?" "Jo," sa Brumm, "jeg sier: Mon tro hva jeg får å spise til frokost? - Hva er det første du sier, Nøff?" "Jeg sier: Jeg lurer på hvilke spennende ting som kommer til å hende i dag," svarte Nøff. Brumm nikket tankefullt. "Det er omtrent det samme," sa han.

1 kommentar:

Anonym sa...

Han er best på svensk :D

Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre.

(Nalle Puh)