onsdag, april 20, 2005

Bare hopp over å lese dette, alle som ikke er interessert i ekle ting jeg må gjøre på laben

Idag har jeg vært på laben igjen. Dissekert litt av hvert kan man si. Bl.a. en mark på ca 20 cm som til vanlig holder til på et mørkt lite sted langt bak på kua... Det var kanskje ikke informasjon dere alle var interessert i, men jeg følte bare jeg måtte fortelle det til noen. Jeg går ut fra at markene vi fikk utdelt på laben var avla opp (håper inderlig det!) og ikke kommer fra skumle steder, men likevel var det med veldig liten entusiasme at jeg begynte å pirke og kutte borti dette lille krypet, særlig siden vi ikke fikk hansker og lukta var svært lite innbydende. Til dere som leste tidligere om rottedisseksjonen min, la meg fortelle; dette lukta verre! Nok om marken, så veldig mye interessant var det virkelig ikke å finne der. Så det var med stor glede jeg begav meg over på neste oppgave, disseksjon av O-skjell (ser ut som veldig store blåskjell). Det lukta parfyme i forhold og var langt mer kjent og ufarlig stoff å pirke i. Fascinerende dyr. Jeg blei faktisk i ganske så godt humør der jeg satt med skjellgørr over det hele (og alle marker ute av syne...). Lærte faktisk at skjella har en fot. Det syns jeg var litt morsomt... bare én fot da, så de må hinke.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Igjen, du BURDE gått marin biologi og ikke biologi!!! Bare se hva du interesserer deg for da, Bell! Var forresten å så på et oppdrettsanlegg med klassen min i dag. Spennende :D Men så hadde læreren med seg en rykende fersk border collie-valp som han kjøpt, så interessen falt heller på den lille krabaten... Ett blått og ett brunt øye. Helskjønn! Jeg tok han fra læreren min og gikk avgårde med den. "Min sin". He he.

Sunniva Erlandsen sa...

Å, en fot! Det er jo helt fantastisk skjønt!