lørdag, november 03, 2007

Praksis, snø og småbarnsfamilie


soloppgang
Originally uploaded by Isabelle Pettersen
Nå har den første orntlige snøen kommet til Trondheim. Hvertfall til Heimdal, som ligger litt utenfor og som er stedet jeg stort sett har oppholdt meg de siste to ukene. Jeg har nemlig praksis om dagen, og får lov til å bo hos mine gode venner Katrine, Håvard og lille Jonas på 2 år.

Ikke bare bruker jeg dagene på å lære fremadstormende og talentfulle, unge elever om de spennende prosessene "fotosyntese" og "celleånding", jeg har også brukt de siste ukene på å lære Jonas å si navnet mitt. Og øvingen har ført frem til gode resultater. Fra å omtales som "den" kalles jeg nå, vel og merke etter press fra undertegnede og foreldre om fokus og konsentrasjon, for "isa-bebe". Og det kan jeg leve med.

Dette bildet er tatt med mobilen en tidlig morgen på Heimdal for et par dager siden. Lev deg inn i situasjonen: Ny, fersk snø av året og sola på vei opp fra fjellet, ipoden på øret med din favorittmusikk, jakkekragen oppunder ørene og hendene godt planta nedi lommene, på vei til en ny arbeidsdag. Det er ganske koselig det.

Snø er bra. Og praksis er bra. Og småbarnsfamilier er bra.

5 kommentarer:

Hilde sa...

Hei Isabelle! Veit ikke om du husker meg, jeg, men ville bare si hei, siden jeg fant deg på nettet. :)
Hilsen Hilde i Oslo

Anonym sa...

Fint bilde Isa bebe! Fint at snøen lander på Heimdal og ikke her i Grenland. Snøen kan komme til jul. PS. veldi bra sitat!!! Godhet, bare smak på ordet..det er en helt spesiell og sjelden egenskap og jeg vet bare om noen veldi få som jeg umiddelbart tenker det om. Sånn ere bare. Klem k

Anonym sa...

Dette blir jo en ganske utvidet praksisperiode:) 2-åring på kvelden og 14-åringer på dagtid!! Forskjellen i undervisningsopplegget er vel ganske stor.....men rasultater blir det tydligvis:)Snøen ville vi gjerne hatt her oxo:( det er tross alt november....og klementiner...og marsipan....og snart jul!!!!!!

Anonym sa...

Spesielt at det sitatet kom fra Roald Dahl i grunn... Hmm.

Anonym sa...

hei hei;) Jeg vïl å ha snø....er hjemme hos mamma å spiser peanøyykjeks nå jeg:=)veldig deili;)

juleklem fra malin