mandag, november 12, 2007

Mere snø


Mere snø
Originally uploaded by Isabelle Pettersen
Nå har jeg begynt å planlegge at jeg skal begynne å kjøpe julegaver snart. Så da nærmer det seg! Kanskje skal jeg begynne allerede i morra... Snøen i Trondheim om dagen setter automatisk i gang juletankene og planlegging av diverse juleaktiviteter hos sikkert flere enn meg, og det skjer i grunn på akkurat passelig tidspunkt. Når snøen lar vente på seg helt til langt uti desember, uteblir også julegaveinspirasjonen, og det kan føre til skyhøy puls og hendene fulle av juleposer i butikker som er så fulle av mennesker og julemusikk at man nesten ikke finner veien ut igjen. Og det vil vi gjerne ungå. Derfor er det perfekt at snøen kommer midt i november. Da får man kommet i gang akkurat tidsnok. Da kan man spre det litt utover. Men det skal vel være sagt at dette er en sånn type plan som man lager seg hvert eneste år, og som man aldri holder seg til og som man heller aldri tar lærdom av.

Snøens tilstedeværelse i vår hverdag her i trøndelag, har bl.a. ført til at vi her i huset har blitt enige om at det er på tide å åpne gløggsesongen. Fredag er dagen da vi trår over denne magiske julegrensa, og jeg merker at jeg gleder meg spesielt mye. Vi planlegger også pepperkakebakedag og julekonsert i nidarosdomen, men det blir litt seinere.

Jeg håper snøen blir liggende her oppe, og at vi alle kan få snø, sånn at vi sammen kan kjenne gløgg- og juleinspirasjonen strømme ut i våre nyvåknede vinterårer.

6 kommentarer:

Heidi sa...

Åh, sku ønske det var mer snø her... Snøen kom, så sku jeg ut og ta bilder av den. Dessverre tok det 30 min før jeg kom ut, og da var snøen borte. Men jeg har i alle fall ordnet en og en halv julegave! Jippi!

Sunniva Erlandsen sa...

har faktisk bjunt å tenka jul allerede, eg òg, skreiv ønskelista for någen dagar siå. Sjøl vente eg med julehandelen te eksamnane e ferdigskrevne..

Anonym sa...

Fortsett å ta bilder av snøen du....det holder for meg frem til 20. desember! Gir masse julestemning. Ps..er til tross for manglende snø snart ferdi med julegavene :)) Klem k

Heidi sa...

Gleder meg til du er ferdig med eksamen og kjas og mas, så blir det vel litt mer oppdateringer å spore her!

Anonym sa...

Helt fantastisk med snø! Går og tripper og venter på 1.desember; da blir det julekalender, pepperkaker og alt som hører jula til:) Også blir det teatertur 13.desember etter lussekattspising! Gleder meg sinnsykt, selv om det er litt faretruende med tanke på eksamen.. Vel, vel, den tid den sorg, la oss nyte snøen, advent og julen i mellomtiden:)

Henning Lunde sa...

Heia Isabelle i fra Kautokeino Henning.
Håper du har det kjekt i Trondheim på skolen.
Det er vel mye snø der også.
Julen nærmer seg og da vil jeg ønske deg en riktig god jul.