fredag, november 09, 2007

Nå er det vinter!


Snø
Originally uploaded by Isabelle Pettersen
I dag bare snør og snør det. Koselig start på helga! For nå er det helg. Endelig og jammen er det det. I dag er jeg ferdig med tre ukers praksis, og står nå foran mange uker med eksamenslesing. Men det skal jeg ikke tenke på i helga! Så jeg er på en måte midt mellom to arbeidsøkter, ferdig med den ene og enda ikke i gang med den andre. Derfor slipper jeg å tenke på noen av dem. Fantastisk situasjon.

I dag kom det ved to anledninger 10.klassinger bort til meg, på skolen der jeg har praksis, og spurte om jeg var ei ny jente i 9.klasse. De blei sjokkerte da jeg sa jeg var 23 år. Dagens kommentarer stiller seg bare i rekken av en serie hendelser som tyder på at jeg bør gjøre noe med imaget mitt. På en annen side kan det at jeg tydeligvis ser ut som en fjortis kanskje brukes til min fordel når jeg skal være lærer på ungdomskolen. Jeg får blande inn litt fjortissjarm med en real dose isabelleautoritet, og satse på at elevene kommer godt ut av det.

Uansett åpner dette mulighetene for meg til å få en billigere billett på bussen, og uansett så er det blitt vinter. Og det er bra det.

3 kommentarer:

Heidi sa...

Bare å rette ut håret ditt det, så ser du ut sånn som jenter på din egen alder! Hehe, var det ikke det David sa? Du har ungdomskilden i deg du, ta vare på den :P

Sunniva Erlandsen sa...

haha, morsomt :)

Anonym sa...

Det skal du ha Isabelle du er go til å se det positive i situasjoner. Da blir verden mye enklere. Ps. Fjortissjarm og Isabelleautoritet er en uslåelig kombinasjon. Klem K