torsdag, desember 21, 2006

Den korteste dagen i året!


pepperkaker
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
For de som ikke har fått det med seg, i dag snur sola slik at i natt blir den lengste natta i hele året. I Trondheim står sola opp kl 10.00 og går ned kl 14.32. Dvs at dagen bare er fire og en halv time lang her! Jeg gjør som sola og snur nesa hjemover jeg også. I dag hadde jeg min siste eksamen og i kveld kl 23.05 setter jeg meg på toget. Hjem til jul!

Ellers er 21. desember etter gammel norsk tradisjon dagen da man måtte passe på at alle juleforberedelsene var gjort unna. For i morgen blir det lyst til julefred og da skal man ikke jobbe noe mer. God jul a!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ikke for å være pirkete, men er det nye sitatet både av Margit Sandemo og Mark Twain? Det var forresten et morsomt sitat. God tur hjem, kos deg med familien og nyt ferien. Vær velsigna:) God klem fra familien Espeland

Sunniva Erlandsen sa...

Å, så trist! det store granmordet! Har aldri tenkt sånn på det... :(

Isabelle sa...

Nå syns jeg du var fryktelig pirkete her kristin... eh, takk for tipset.

Anonym sa...

skal sei. kan ikkje skryte på megat eg er ferdig med juleforbereiingane enno..
og granmordet var litt trist ja

Anonym sa...

beklager at eg har stava namnet mitt feil