fredag, januar 27, 2006

Studentjuice


hybelfolk
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Igår fant Joar, Mette og jeg ut at vi skulle prøve å lage noe i blendern min siden jeg ikke har brukt den på lenge. Vi fant en masse epler som måtte spises opp snart og en appelsin og masse isbiter. Dette knuste vi sammen til en smæsj. Det smakte nokså greit, men konsistensen var helt forferdelig ekkel så vi prøvde å putte oppi litt husoldningssaft. Smaken blei enda bedre, men ikke konsistensen. Vi putta så i en banan og smaken ble enda bedre, men ikke konsistensen. What to do! Et lyst hode fant ut at vi trengte en sil. For fruktjuicen vår var foreløpig altfor tjukk og skummete så den måtte presses på et vis. Et annet lyst hode fant ut at siden vi ikke hadde en sil, kunne vi bruke et kjøkkenhåndkle... Det ble så gjort, men jeg kan gjette på at dette ikke er en metode som ville vært godtatt av f.eks. det italienske juicemakerlauget. Her kan du selv la deg friste:




Lyst på juice? Smaken ble i og for seg vel bevart den, selv om noen av vårs nok vil mene at det smakte litt håndkle, men ingen hadde egentlig sånn fryktelig lyst på juice etterpå. Den ble likevel satt i kjøleskapet, for vi var så heldige at en i huset ikke hadde vært med på matlagingen... Og det man ikke har smakt, må man jo smake og det man ikke vet, har man ikke vondt av... Hehe

8 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

æsj

Lillian Maria sa...

Hihi. Virka snacksi det der ;) Dessuten blei jeg veldig fasinert over at du kjenner en Joar... Veit bare om broren min som heter det jeg...

Anonym sa...

Fint at andre fikk smake, tenk på alle vitaminene da. Kan ikke kaste sånt. Og du har helt rett Isabelle, det man ikke vet har man ikke vondt av, og sånn er det jo med mange ting igrunnen. Hadde vi visst hvordan ting og tang blei laga og hva det inneholder er det ikke sikkert vi hadde hatt så veldig apetitt på forskjellig saker å ting. Tenk bare på alle skriveriene i høst om stengte utesteder og musebæsj og diværsje!!!Men vi putter i oss lykkelig uvitende og det er i grunnen greit, tenker jeg. Det jeg ikke vet får jeg ikke brekninger av. velbekomme!! :)
Klem k

Anonym sa...

naminam :) eg må sei eg kar meg imponera av opfinnsomheten dekas! Så kem e so mette og joar?

Anonym sa...

oppfinnsomhet

Anonym sa...

jeg savner å bo med deg, du kreative sjel!

Anonym sa...

asså ville bare fortelle deg at det er noe som heter first price juice..sånn at neste gang,om d blir no neste gang me et sånt juicesug..så kan u heller kjøpe den;)men imponert over oppfinnsomheten da..d skal dere ha:)
Malin (som endeli har klart å lage kommentar:))

Heidi sa...

Prøv denna du, god "smudi":

*Frossen tropisk frukt
*Biola yoghurt naturell
*Litt banan (men ikke mye for det overdøver alle de andre smakene)
*Pittelitt juice. Eller cola. Ja, faktisk.
*Evt. litt vaniljesukker.

Pass på å få nok frossen frukt slik at den blir tykk og god.