søndag, februar 05, 2006

Så stille...


vinter og sne
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Der er ingenting i verden så stille som sne,
når den sagte gennem luften daler,
dæmper dine skridt, tysser, tysser blidt
på de stemmer, som for højlydt taler

Der er ingenting i verden av en renhed som sne
Svanedun fra himlens hvide vinger
På din hånd et fnug, er som tåredug
Hvide tanker tyst i dans sig svinger.

Der er ingenting i verden der kan mildne som sne
tys du lytter til det tavse klinger
Å så fin en klang, sølverklokke sang,
inderst inde i dit hjerte ringer

4 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

Jeg ELSKER den sangen! snakk om fint!

Anonym sa...

Det var vakre og fine ord om sne!! Hos oss kommer det innmari mye snø! Det har lava ned i hele dag, og da skjønner du Isabelle, da er det ikke stille og fint lenger , tvertimot det kommer høylydte og sinte, veldig sinte og ikke fullt så fine kommentarer når de blir sendt ut for å måke!Akkurat nå tror jeg de vakre versa om stille SNE rett og slett ville provosert mer enn det ville gleda. Men JEG Isabelle jeg leser det en gang til, nydelig var det. Klem K :)

Heidi sa...

Her er det bare snø på toppen av fjellene, ser ut som melisdryss. Men ellers har vi flere plussgrader og solskinn så det holder! Folk vasker biler og barn sykler. Fått skikkelig vårstemning jeg. Men kos deg i snøen! ;)

Eva Mari sa...

Tror jeg gjenkjenner Sissel Kyrkjebø (husker ikke helt hvordan det navnet staves...)

I Bergen har det ikke snødd på KANONlenge. Håper det snur snart...