lørdag, februar 18, 2006

Østlandet

Igår ankom jeg det vakre, snødekte østlandet og merka at det, etter jeg hadde summa meg en liten stund, begynte å forme seg en limerick i mine tanker:

Å, hvor inderlig dypt har jeg savnet
Vakre østland at du meg omfavnet
Men nå er jeg her
Og med alt som jeg er
Deg tilhører for evig hjemnavnet

Jeg sendte dette til en god venn og etter en god stund fikk jeg svar:

Å, hjemland fra øst - enn fager og skjønn
Kom lytt, hør min røst - o datter, o sønn
At hjemby er best - for evig hver dag
Jeg roper "protest" - bær mot meg ei nag...
Men det vil jeg si - og har da sagt mitt
At hjemby'n er best - men best på visitt!

Lenge leve dype røtter!

3 kommentarer:

Lillian Maria sa...

Amen søster!

Anonym sa...

hehe isabelle :) makan te heimekjærhet ;)

Anonym sa...

Jaja Bell! nytt innlegg snart eller?