fredag, desember 23, 2005

Jul hos Pettersen


Pettersentreet
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Idag har søstra mi og jeg brukt fem timer rundt omkring på det lokale kjøpesenteret sammen med hele resten av Stathelle. Denne maratonshoppinga var selvfølgelig for å få i boks de siste julegavene og for å få handla inn julematen og alt annet som trengs før julefreden skal senke seg. Nå trenger jeg bare å ta en liten tur imorra for å kjøpe det jeg glemte idag... Imens vi var ute på nissetur har mamma baka, vaska, lagd brente mandler og rekesalat og alt annet som trengs til jul. Så her har vi altså et eksempel på effektiv arbeidsfordeling. Til slutt i kveld pynta vi juletreet som blei usedvanlig fint i år. Det var litt mindre enn vanlig noe som førte til mye mer pynt per kvadratcm. Lekkert! Men det ser dere jo på bildet så jeg trenger vel ikke si mer om det. Nå er vi altså nesten klare. Julespenningen begynner å akselerere og snart, bang! Så er juleaften der rett i fleisen på vårs. Når som helst nå... Men selv om alt ser veldig bra ut og vi absolutt er klare for jula bekymrer jeg meg likevel for en ting. I løpet av de siste dagene har visdomstanna mi som er på vei ut gått løs på et nytt gir slik at det begynner å spøke for julemiddagen for min del. Jeg kan åpne munnen ca 1,5 cm og har store vanskeligheter med å tygge og svelge. Men jeg gleder meg likevel stort for jeg vet at julen jo er en tid for mirakler så her er det ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Om to dager er tanna fin og jeg kan se tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen med munnen full av julemarsipan fra strømpa mi. God jul alle sammen! Ho-ho-ho...

3 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

god jul til deg også! God bedring med tanna!

Heidi sa...

Bedre sent enn aldri! God jul, Bell!

Og du? Det bildet var mistenkelig likt et du hadde i fjor. Trur eg..

Isabelle sa...

Jeg kan forsikre deg om at det ikke er samme bilde som ifjor. Vi har bare veldig sterke tradisjoner på hvordan treet skal se ut.