torsdag, februar 15, 2007

Valentines day


valentines day
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Jeg syns egentlig ikke at valentines day er no særlig å feire. Hvertfall ikke her i Norge. Jeg stiller meg åpen for kritikk for dette utsagnet, for det er mulig jeg bare er litt gammeldags. Men de ferreste nordmenn har vel egentlig noe forhold til denne dagen uansett, og det er vel strengt tatt bare nok en nyinnført dag for butikkene å tjene penger på. Likevel, om man er noe tilbakeholden med entusiasmen i dag, så betyr ikke det at man må stenge seg inne å boikotte romantikken fordet! Og skulle man ikke ha noen romantiske utsikter og kaste seg over heller så kan man da i alle fall benytte seg av anledningen til å ha det koselig, når samfunnet så instendig legger opp til det. Det er da det er kjekt å bo sammen med trivelige folk! For vi fire som bor her i det gule huset i Trondheim stilte i dag villig opp for hverandre som substitutter for enten manglende romantikk i livet eller fraværende kjærester. Og vi spiste hjemmelaga brownies (sjekk den romantiske touchen sier bare jeg...) og så på Edward saksehånd. Og nå begynner jeg å nærme meg essensen i denne posten, for jeg prøver egentlig bare å være veldig positiv her. Vi har rett og slett hatt en knallfin valentines day, eller onsdag kveld om du vil. Ja, noe mer poeng enn dette hadde jeg faktisk ikke.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for fantastisk kake, Isabelle :)

Anonym sa...

Kan jeg få sånn når jeg skal bo hos deg i april eller?

Anonym sa...

Valentines ja.. I må berre innrømme at i lika den dagen litt godt.. Kjeresten min e ikkje akkurat den mest romantiske, men på den dagen her så bruka me begge å feire litt ekstra.. :)I går vakna i t et gratulere mæ dagen kjøss! Å at i måtte ha en fantastisk dag på jobb! (E vikar den vekå her) Så henta i han etter at han va ferdi på jobb.. Turen gjekk t Molde! Han hadde kjøpt tre nydelige roså t me! Ska love d at d e leengee sia i he fått blomster mæ han.. Følte i fortjente dei.. :) Me delte en liten pizza på Milano, å kikka litt i butikka.. Når me kom hæm så fekk i et nydeli kort der han hadde skreve sine innerste tanka om oss! I vart så gla å varm i hjerterota at i fekk tåra i auen! Ros'n vart sett i en fin hjertevase på stuebordet, å korte satte i på nattbordet mett..
D e ikkje kvart år me bruka å jær nåkkå spessielt på valentines day, men i år va i hæme å da passa d slik. :)

Me avslutta kvelden mæ et stykke gulrotkake som i ha baka.. :) Flink husmor no når i e hæme vet du.. :)

Anonym sa...

Personlig synses eg eigentleg at valentinsday burde dreie seg om meg (eg har trass alt bursdag den dagen), og vil helst ikkje dele oppmerksemda med alle par i verda... Men d e no litt kos med det og:)