fredag, februar 09, 2007

Det er kaldt, men fint



Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Det er kaldt i Trondheim for tida, og i hele resten av landet også etter hva jeg har skjønt. I dag var det så kaldt da jeg gikk til skolen at jeg selv med superundertøy alle veier måtte synge til sommermusikk fra postgirobygget på øret for ikke å forfryse fullstendig. Et sted sånn midt på veien vurderte jeg å bare stoppe og nekte å gå videre for jeg var så kald, men da kom jeg på at jeg antagelig bare hadde blitt enda kaldere så jeg fortsatte heldigvis.





Men selv om vi våkner til 15 plussgrader i stua og 15 minusgrader ute så er det faktisk ikke så verst. For det er nemlig minst like fint som det er kaldt og da holder man seg hvertfall varm på innsida. Diskusjonen går på hybeln for tida om Norge er vakrest om vintern eller sommern. Og selv jeg, trass i mine sterke argumenter og til tider overveldende følelser for sommeren, må innrømme at vinteren kan være helt spesiell. Når stillhet fra snøen overdøver alt annet og sola glitrer som tusen diamanter hvor enn du ser, og ingenting beveger seg, men bare følger med og puster inn den friske islufta, da er det nesten så man kan lure på hvordan det går an at det kan være så vakkert og samtidig så bitende kaldt.

6 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

ja. du får sagt det, bell... digger deg - og vinteren for den saks skyld.

Anonym sa...

så nydelige bilder!nesten dilemma d der angående årstider.liker våren best jg da,spesielt mai.alle stunder har sin egen sjarm.vi nordmenn er laga for d-eller kanskje årstidene som har gjort oss sånn vi er.likte sitatet ditt.hvem sa d tro.d er jo ofte slik:)klem,c

Anonym sa...

Hallo, det må jo være enkelt! Våren og sommeren er best... da er mor Norge på sitt aller vakreste. Vi har da sett bilder på den første hestehoven, bading i salt sjø, fiske makrell en fin sensommerdag og Postgirobygget i Langesund!!!Og snart er vi der igjen snøen og kuldegradene forsvinner, det drypper fra taket, sola varmer, og vårens første hestehov lyser opp veikanten. Vintern er bare noe vi må holde ut å gjøre det beste ut av, med jula som et lyspunkt!(Forresten har ikke vinteren vært så ille her på østlandet, det har vært 5 - 8 mildegrader i lange tider, først nå er snøen kommet):))pS. Fine bilder DU er flink Isabelle Klem K

Isabelle sa...

Nå har jeg oppdatert sitatet. H.C. Andersen var det visst som skreiv det.

Anonym sa...

Nice:) Vinteren e fin asså!

Anonym sa...

Våknet til -25 grader ute og 9 grader inne en dag her... d var ikke spesiellt hyggelig, men ellers syns jeg faktisk vinteren er en nydelig årstid! i dag var d bare -2 grader, å vi gikk ut hele familyn med masse uteklær, og koste oss i snøen! d frisker opp d :)