lørdag, februar 03, 2007

Den harde sannheten

Jeg hadde en interessant samtale her om dagen der jeg fikk noen harde fakta rett i fleisen. En 6-åring og jeg satt og kikka på et bilde av en som stod på henda, og slik gikk praten:

Jeg: Klarer du å stå på henda da?
6-åringen: Ja, det kan jeg vel
Jeg: Tror du jeg klarer det da?
6-åringen: Nei
Jeg: Hvorfor ikke det?
6-åringen: Fordi du er voksen, du er for gammel
Jeg: For gammel?
6-åringen: Ja, du kan skade ryggen din. Pappa får også ofte vondt i ryggen

Så da vet jeg det. Jeg er altså kommet dit at jeg av små barn blir satt i samme bås som fedre som får vondt i ryggen. Det er jo i grunn ganske deprimerende. Men samtidig får jeg en ny og sterk motivasjon til å trene.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Visst det e ein trøst så kan fort ein 20- åring verte tatt for å vere 50 blant sånne små...

Sunniva Erlandsen sa...

huffhuff.. forsto ikke helt hvordan det skulle være noen motivasjon til å trene - heller motivasjon til å starte bruken av diverse kremer med oppstrammende eller rynkeforebyggende effekt, som jeg akkurat er gått til innkjøp av selv.

Anonym sa...

Du, jeg fikk plutselig lyst til å skrive et dikt nå, jeg... inspirert av ukens avstemningsspørsmål:

Som en go' start på dagen: - en deilig kopp te/
som lindrer for sår hals der'n glir like ne'/
Tar så frem en god bok til et glass vann med is/
for vann er forfriskende i sol OG kald bris/
Når kvelden lir innpå, og sofa'n er go'/
da nyt'r jeg at kakao gir sjelen full ro/
Men mer viktig enn alle de drikkene her/
er fravær av KAFFE, som i alle former giftig er!

Kjente det rett og slett bobla over når jeg oppdaga at du ikke engang hadde en rubrikk for annen drikk en kaffe.. skuffa, må jeg si. skuffa.

Isabelle sa...

Det var på en måte litt av poenget da katrine... skulle se hvor mange som egentlig drikker kaffe. tydeligvis ikke mange og DET er skuffende.