tirsdag, juni 13, 2006

Sommerens første dager...


is i magen
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
"Å kjøre tog fra Trøndelag en sommernatt som denne
at det er noe magisk ved det tror jeg nok kan hende
Før man så kommer hjem til fest med bursdagsbror som hedersgjest
og grilla biff i magen og fotballkamp i hagen
Og solen som så målbevisst min hvite hud forgyller
forvandler frosne nordmenn der den smiler blidt og tryller
Verandaen kan nok en gang foræres med en hyllestsang
for at den en gang la seg der hvor kroppen min hver sommer er
Slik har de første dager gått fra jeg lot skolen være
og heller har brukt tiden min på annet enn å lære
Ja, jeg har jammen funnet frem til livets ene sommerhjem
og synger her mitt hjertes sang; en sommer varm og evig lang"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan få sagt det gitt :) Det er sommer her og! Det er fantastisk :)i

Line sa...

SOMMER!!! HURRA:-D

Anonym sa...

Du kan det der med å skrive du Isabelle! Blir jo i super stemning av å lese bloggen din. Du burde bli forfatter, eller i det minste norsklærer ;)