torsdag, juni 29, 2006

Danmarkstur


Leaving Norway
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
På torsdag kveld tok familien Pettersen turen over havet til landet med de endeløse, grønne slettene og den uungåelige kumøkklukta. Etter den fem timer lange fergeturen med skikkelig masse sjø kjørte vi så hele natten fra Hirtshals til København. Dette gjorde at det ble nærmest helsefarlig lite søvn, hvertfall hos meg. For dagen etter gikk jeg konstant rundt med følelsen av at bakken bølget opp og ned, noe som resulterte i at jeg var svært nær ved å dette ut av badekaret fordi det føltes ut som jeg stod i en bitteliten pram midt på sjøen.

Nok om det, vi gjorde da andre spennende ting enn å bølge rundt i Københavns gater. Vi spiste bl.a. belgisk vaffel med softis støtt og stadig, og jeg vil bare si en ting, hvis jeg noen gang møter den ansvarlige for at vi ikke har denne denne fantastisk smakfulle og fullkommne deserten i Norge, stakkars han...

Ellers kan jeg nå skryte på meg å ha kjørt verdens høyeste karusell. Jeg satt altså i en huske, hengende i en skremmende tynn kjetting, 80 meter opp i lufta mens jeg ble svingt rundt en stolpe i 70 km/t. Det var litt av en opplevelse, for det var strålende sol og i Danmark er det overhodet ingenting som stenger for utsikten!

Jeg vil med dette anbefale alle til å ta turen til København. Fineste byen jeg har vært i, uten at jeg har reist så fryktelig mye i mitt liv...

2 kommentarer:

Anonym sa...

altså godt å være norsk i danmark:)
klem,c

Sunniva Erlandsen sa...

for et nydelig bilde!