mandag, juni 27, 2005

Rapport!

Nå er jeg hjemme fra en uke med sol og 40 grader veldig varm luft i tyrkia. Har hatt det så bra! Vi var selvsagt en del på stranda og bare gjorde ingenting, men vi fikk faktisk med oss litt annet også. Et par dager dro vi på markedet. Da tok vi en lokal liten buss på størrelse med en maxitaxi som kosta ca 5 kroner og som stoppa når vi ropte stopp. Det var litt sjarm i grunn. På markedet var det helt tett med folk så vi måtte bare følge strømmen. En veldig hyggelig mann ved navn Alibaba begynte å prøve beltene sine på meg og ei gammel dame som liksom skulle hilse på meg hadde plutselig påkledd meg 5-6 armbånd og en fotlenke før jeg rakk og trekke handa tilbake. Men selv om salgstriksa var noe åpenbare funka de vel på oss, for vi forlot hvertfall markedet svært så tilfredse selv om vi sikkert blei rundlurte. Ikke bare lærte jeg å prute der nede, jeg fikk også endelig klarhet i noe jeg lenge har hatt mistanke om... Jeg ligner på jennifer lopez! Dette kan jeg si etter flere bekreftelser fra både ivrige selgere på markedet og innkastere på restaurantene. Litt av en tilfeldighet er det da, at min blonde venninne stine, faktisk ligner på pamela anderson... Jeg har nå også opplevd at noen har spurt hvor mange kameler han kunne kjøpe meg for. Men selv om tyrkia er aldri så bra, kan man ikke være der for alltid. Pengene tok slutt og flyet ville ikke vente, så nå er jeg hjemme. Men det er jo faktisk sommer her og!

1 kommentar:

Sunniva Erlandsen sa...

Hm... Jaja, kanskje når du sier det så er det vel en likhet mellom deg og Lopezen... Kjekt for deg at du har sommer - det har ikke jeg!