torsdag, juni 09, 2005

Det er sommer!


regnevær
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt klar for sommern nå. Merker det liksom inni meg, at det er tid for litt sol og varme på kroppen. At jeg bare vil være ute og spise is og jordbær. Gå barbeint i grasset og plystre en munter melodi. Og når jeg våkner om morran og ser ut vinduet og bildet til høyre er hva som møter meg, da merker jeg at en øyeblikkelig følelse av misnøye velter seg fram. Skyene utenfor vinduet trenger på en måte inn i hodet mitt. En følelse jeg selvfølgelig straks skyver til side fordi denne følelsen ikke kan gjøre noe fra eller til med været likevel. Jeg merker at jeg heller begynner å trøste meg med denne tanken: Der oppe, over de så veldige, grå skyene, over alt det søkk våte er himmelen faktisk blå i dette sekund. Blå, tørr og varm. Sola stråler og sommeren har kommet for å bli. Ja, i skrivende stund er sommeren altså et faktum. Det er derfor jeg kan sitte her nå, i juni, under teppet med en kopp varm kakao og se ut vinduet og likevel være glad i hjertet. For det er jo en kjent sak som gjelder i så mange sider av livet, nemlig at ting ikke alltid er som det ser ut til å være. Det er faktisk sommer...

4 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

Hjelpe meg.. Du skriver utrolig godt!

Joacim sa...

Ja det må eg si. Utrolig bra skrevet!!

Eva Mari sa...

Jeg er enig med de to foregående kommentarene!

Freddy sa...

Ikke rart at eg rangerer Blog'en din til topps! Du skriver utrolig bra, bra innlegg og fete bilder!

Flott utsikt fra HV33 ;)
Regndråpene på vinduet er utrolig realistiske, helt nydelig sier eg!