mandag, juni 13, 2005

Ord


himmel
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Ord kan man egentlig si mange ord om... For oss mennesker er disse samlingene av bokstaver veldig viktige. Ordet avgjør mye. Både de vi sier og de vi hører. Man kunne snakka i timesvis, sikkert i uker om hvor viktig ord er. Men jeg har her tenkt til å snevre det inn til en liten del av dette emne, vi skal snakke om de orda som rett og slett er fine. Det er mange! Noen ord passer bare så fint i munnen at du ender opp med å si de om og om igjen. F.eks: Himmel, fiol, blå, sitron, elefant. Andre ord gir deg en god følelse, en god assosiasjon eller de bringer fram et godt minne. For min del er sommer, barbeint, jordær, konge, far og kjærlighet sånne ord. Fine ord kan være fine av mange grunner. Det finnes mange ord og kanskje enda flere grunner. Noen som har lyst til å dele?:)

5 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

mango og mongis e mine favorittar

Anonym sa...

Fantastisk poetisk innlegg Bell!
Sjølv er eg jo svært fasinert av ord. Halleluja og shit er vel av dei mest brukte i mitt vokabular, men kanskje ikkje dei vakraste.

Desse orda likar eg:
- vårs (som i oss), rettferdighet, solskinn og ikkje misnt kjærlighet

Eva Mari sa...

I disse tider synes jeg at Michael Jackson er et godt ord som bringer mange assosiasjoner og meninger...

Anonym sa...

joda skal lage mat til charter turer og slikt så det kan godt være at du kommer itl å spise noe som jeg har laget:)

Sunniva Erlandsen sa...

Etter å ha hørt deg i biologi, har jeg fått et nytt yndlingsord: fylum mollusca