søndag, desember 19, 2004

Kjekt med god fantasi!

Igår var jeg og spiste middag hos søstra mi og henrik som jeg er tante til. Han er snart 6 år. Så godt å se de igjen! De hadde flytta i ny leilighet og fått det så fint. Og henrik skulle jo vise meg det nye rommet sitt selvfølgelig. Og der, på et lite bord lå det en nøkkel... Det var da den halvtimes lange historien begynte... Dere lurer kanskje på hva nøkkelen var til? Vel, dere kommer til å bli overraska! Den var nemlig til et hemmelig kjempegammelt hus langt inn i skogen som han hadde finni. Men nøkkelen var ikke til døra, ånei, for da han gikk inn i huset fant han nemlig en hemmelig knapp som han trykte på. Da åpna sofaen seg! Og gjett hva som var oppi der... En maskin som kunne lage roboter! Og det var den maskina nøkkelen var til. Folk hadde leita etter denne maskina i hundre år! Det var skjelletter oppå taket etter folk som hadde prøvd å komme inn pipa for lenge siden. men henrik hadde vært så lur og bygd en stige opp til et vindu som han hadde knust, så han kom seg inn. (Alt dette skjedde mens mamma var et annet sted i skogen og grilla pølser...). Og nå har altså henrik nøkkelen til den magiske maskina på rommet sitt... Bare så dere vet det. Men det er veldig hemmelig asså! "Tante, det er ikke fantasi, det er virkelighet!" Hehe, han er så skjønn...:) Fascinerende hva som skjer inni hodene på barn. Der har vi noe å lære tror jeg! Bra å slippe fantasien løs noen ganger. Ting kan jo bli veldig spennende:) Kan nok hende dere får høre mer om henrik seinere kjenner jeg meg selv godt nok..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser at Henrik slekter på deg, ja

Isabelle sa...

Hehe:) Morsomt. Du må huske å skrive navnet ditt da. Jeg blir så nysgjerrig på hvem det er som har skrivd skjønner...:)

Isabelle sa...

Hehe:) Morsomt. Du må huske å skrive navnet ditt da! Jeg blir så nysgjerrig på hvem som har skrivd skjønner...:)

Anonym sa...

det var bare meg, Sunniva! skal være flinkere i fremtiden med å tilkjennegi meg...