fredag, oktober 13, 2006

Hva er de siste tre ordene i dette innlegget?

Jeg sitter på en nesten myk sofa med en vegg av glass på min høyre side. Gjennom den har jeg full oversikt over det som skjer ute. Jeg ser bl.a. fjell som fører blikket mitt opp mot en klar, blå himmel. Sola er på vei ned og gir et behagelig, beroligende lys mot fjellet. Det jobber noen få menn ute, med oransje arbeidsdress. Inne er det ganske stille. Det er så vidt jeg hører noe som helst fra de tolv menneskene som sitter ved hver sine små bord rundt meg. Litt klirring i en gaffel, noen blar i en bok, en telefon ringer, en avis. Og der er det noen som rører på seg og...... finner fram en bok ja, akkurat som de fleste andre her asså. Ikke mer spennende enn det. Langt i bakgrunnen hører jeg en tv som viser en barnefilm. Jeg synes jeg hører stemmen til Håvard Bakke som en av figurene i filmen. Noen går forbi. Koffertene deres bryter stillheten der de lager den lett gjenkjennelige lyden når hjulene går fra den ene flisa i gulvet til den neste. Plutselig kommer det en hel gjeng med folk. Og så blir det stille igjen. På bordet foran meg ligger den nye pocketboka jeg nettopp kjøpte meg sammen med en nesten tom colaflaske, et helt tomt crispopapir og en plastpotterose på en rutete duk. Boka heter "A long way down" av Nick Hornby. Jeg ante ikke hvilken bok jeg skulle ta, men jeg måtte ha en eller annen for å få tida til å gå. Jeg valgte denne boka i grunn mest fordi Johnny Depp anbefalte den på baksida, hvis jeg skal være ærlig. Og det skal man jo. Til slutt ligger tegneblokka mi her som i skrivende stund fylles med ord som beskriver plassen jeg er på akkurat nå. Jeg har sitti her i tre timer og det er enda en time igjen før...

11 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

(guttenavn) henter meg (...?)

Johnny Depp er ikke dum, han..

Anonym sa...

... flyet mitt går.

(Litt uoriginalt, men det kan høres ut som at det kan stemme...)

Sunniva N.

Anonym sa...

Enten: " toget mitt går", eller: "jeg er fremme"
(altså, du sitter på toget, og er snart fremme)

Isabelle sa...

La meg si det sånn, en av dere har rett og jeg skulle ønske det var sunniva e....

Anonym sa...

sjokolade, is og seigmenn

Line sa...

pirat-skipet til Line kommer! Nå må du lære deg å telle, Isabelle! 4 ord! pirat-skipet til Line kommer er 4 ord! Og du skal bli lærer.. *rister oppgitt på hodet*

Isabelle sa...

For de som ikke får fred i sjela, jeg er nå rett ved å gi dere svaret. Her kommer det... (trommevirvel) "flyet mitt går". Gratulerer til Sunniva N.! Du er den heldige vinner av heder og ære og utkåres herved til kongelig hoffgåteløser av første rang, for Isabelle sin blogg selvsagt.

Heidi sa...

Får ikke kommentert på nyeste innlegget så kommenterer her. Var supert å ha deg på besøk, men planlegg bedre neste gang da så jeg ser deg mer enn en dag, hehe.

Anonym sa...

piratskipet til line er forresten tre ord...

Anonym sa...

piratskipet til line er forresten tre ord...

Isabelle sa...

men line skreiv: piratskipet til line kommer. det er fire ord det. må nok stå på line sin side her asså ingrid. de tre siste orda kunne ikke ha vært "piratskipet til line". det hadde ikke passa. sorry. men du har feil..hehe