mandag, oktober 23, 2006

Er det noen hjemme?


morningcoffee
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Ja jeg er hjemme! Og det er vanskelig å dra tilbake når du først har kommet hjem, det kan jeg fortelle dere. Jeg sitter liksom fast her på stolen med kaffikoppen lett tilgjengelig og den lokale avisa ved siden av meg. Det er egentlig en skikkelig dårlig avis, men det betyr ingenting. Vi har liksom vært gjennom så mange morgener sammen opp gjennom årene at det på sett og vis var interessant å lese annonsen i dag om swingkurset som finner sted i Skien i morra. Ellers kan jeg si at det regner ute og at det bare er hyggelig. Regn er såå mye hyggeligere på østlandet enn noe annet sted sikkert i hele verden.

Hvis dere lurer på hva man gjør når man er hjemme aleine og alle andre er ute av huset og opptatt med sitt, så skal dere bare vite at jeg ikke sitter her og driver dank. Jeg står opp tidlig og kjører folk dit de måtte ønske, enten det er skole eller jobb. Så jobber jeg med enten mine egne skoleoppgaver eller mamma sine. Hun holder for tiden på å samle inn et herbarium som jeg har blitt revet med i og hun skriver en biologioppgave om Norges frosker og deres opphav som jeg, med min brennende interesse for både fine og stygge dyr, ikke klarte å holde fingrene vekk fra. Så jeg har nok å gjøre ja! Jeg maler også dører og lister i huset og sager ned trær i hagen.



breakfast
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Og jeg har forresten vært på besøk i Bergen hos noen av de jeg kjenner der. Og det var hyggelig det! Har lagt ved et bilde av frokosten jeg fikk av min gode venn Heidi. Jeg fikk altså hjemmefiska sjøkreps og reker rett fra båten og det er det virkelig ikke hver dag man får! (Hvis dere lurer mer på hvilken båt krepsen var fra, sjekk bloggen til heidi som jeg har link til på sida her!)

Så, for de av dere som var så inderlig interessert i hva jeg driver med om dagen, nå vet dere det. Og for dere andre som egentlig ikke brydde dere så fryktelig, jammen vet dere det ikke dere også. Og det er dere sikkert litt glad for hvis dere kjenner orntli etter...

2 kommentarer:

Heidi sa...

Yes! Da funka kommentatorsida igjen. Nå skal jeg si noe som virkelig kommer til å irritere deg, kanskje helt frem til 24. desember... JEG HAR KJØPT JULEGAVE TIL DEG NÅ!

Sunniva Erlandsen sa...

Skal si! Hogger trær og alt mulig! Det er mer enn jeg kan skryte på meg.