mandag, juli 31, 2006

Det ble makrell


makrellfisking
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Det beste med å kunne velge er å velge rett. Og det var akkurat det jeg gjorde i går. Fjorden var full av makrell og været var varmt og helt perfekt for en båttur i kveldstimene. Jeg satt der i båten og nøyt solstrålene som varmet huden min mens sjølufta blåste meg i håret. Jeg tror rett og slett at musikken fra konserten ikke kunne sammenlignet seg med den musikken jeg hadde rundt meg. Bølgeskvulp og rolig motortøffing kun avbrutt av ivrige stemmer hver gang en makrell beit på. Og det skjedde støtt og stadig! 43 ganger for å være nøyaktig. Jeg kunne dermed nyte årets første makrellmåltid i går kveld, rykende fersk, fra eget snøre, helstekt i mel, salt og pepper. Mmm... Gode valg og sommerkvelder som i går lever man lenge på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det høyrtes fint ut bell:) Skulle ikkje vore meg i mot å tattein sånn tur!

Anonym sa...

savnet dg på konserten..men skjønner du valgte rett:}også fikk jg nyte litt av fangsten og.kjempegodt!!!
hilsen c

Freddy sa...

Fantastico!
Ja, jeg har lagt merket til at Isabelle er flink til å prioritere, det er kjekt å kunne finne ut hva som er best for en selv, men noen ganger kan det være koselig for andre at du velger noe annet , bare for dems skyld, kanskje?

Noen ganger er livet på sjøen bedre enn all liv på land, hehe ;)

Må si dette var litt av en tur, 43 ganger, det var mye det :) Håper fisken smakte :)