torsdag, mai 11, 2006

Sommeren var innom

Forrige torsdag skjedde det forunderlige. Sommeren bare plutselig stod der på døra og spurte om vi ville bli med ut og leke. Uanmeldt og ubeskjeden. Og vi ble med! På grilling, soling, jordbær og is og bare føtter i grasset. Varme i sjela og litt for mye varme på ryggen... Men så, like plutselig som han kom så dro han igjen. Bare sånn som det. I dag da jeg stod opp var han borte. Et eneste grått teppe var igjen på himmelen. Men han kommer tilbake igjen, for han la igjen en beskjed utafor døra. Grønne blader på trær og busker, blomster i beddene og pollenallergi. Denne visitten var forbløffende godt gjennomtenkt av vår venn sommeren. Han er jammen en omtenksom fyr. Han kom rett før selve innspurten i eksamenslesinga for å gi alle studenter nytt mot, godt humør og et balansert syn på studentlivet. Og nå har han reist sin vei bare for at vi skal få sitte uforstyrra i lesinga vår. Men når vi er ferdige en gang uti juni kommer han tilbake for å feire og feste. Og da kjenner vi han igjen med en gang fra den fantastiske uka i mai.

6 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

Godt skrevet! det var noen herlige dager, ja... og god timing!

Freddy sa...

I'm BACK!!!
Allright! Godt å høre at du trives oppe i Tr.Heimen og nyter solen :)
Her i Bergen ble det kjølig, noe jeg bare er svært blid over - ble litt for varmt når solen absolutt skulle steke så mye at gradene var over 25 grader i 3-4 dager. Vi får se hva været har å by på den 17'ende da :D

Anonym sa...

Du imponerer! Det var så koselig skrivi at jeg bare måtte kopiere det og ta vare på det. Kanskje det kommer opp i ramme på veggen ein dag?

Anonym sa...

Artig med sommar :)
Elles må eg sei det provoserar meg litt at du ikkje har link te bloggen min på sida di her bell :/

Anonym sa...

å ja, jammen var det godt den stakk innom:)Kroppen har en annen farge enn før og hodet er fullt av kunnskap om bakterier og celledeling etter to dager på terrassegulvet. Det passet bra med lesedag igår og fri idag. Men nå er det tynne skyer på Stathelle-himmelen også og eksamemen på mandag blir nok i regnvær.Men kl 12 mandag vil jeg nok ha en lett sommerstemning uansett:) Les videre du og nyt den solbrente følelsen så lenge den er der.Gleder meg til du kommer hjem og vi kan DELE terrassegulvet og jordbærkurver.

Anonym sa...

Hei Isabelle, siste nytt fra solkysten! Solen skinner og skinner og .......Men det er blitt kjøligere og nordavind så da passer det for meg som har kjøpt ny gressklipper og har plen som en fotballbane å klippe! Så får dere andre lese og konsentrere dere om exsamenslesing. Lykke til !!! Klem fra Kathe & hANNA