fredag, mars 21, 2008

Ut i vår hage 2


snødønk
Originally uploaded by Isabelle Pettersen
Hva skal man si, t-skjorte-dagene på verandaen i begynnelsen av uka virker nå veldig langt unna og nærmest som en fjern drøm. I dag har jeg måka snø i to timer, men likevel ikke tort å kjøre ut med bilen.

Samtidig som jeg klart og tydelig må få si at jeg akkurat hadde rukket å stille meg inn på vårmodus, og nå føler meg veldig forvirra og litt snurt over den plutselige veldige vinteren, er det faktisk også ganske koselig og fint. Jeg fikk nemlig nystekt vaffel med hjemmelaga rørte jordbær og kakao med is i av mamma da jeg kom inn fra måkeøkta, og jeg har vært ute og lekt snøborg og julenisser i krig, med broren, søstra og nevøen min. Det hele etterfulgt av en ny runde med vafler og kakao:) Og nå ligger jeg foran peisen og hører snøstormen ule i pipa. Det er i grunn bare å nyte det siste som er igjen av vinteren, har jeg funnet ut.


snøkrig

Ingen slipper unna snødønking...

Snøengel

Snøengelen selv:)

Påskenisser

Selv nissen har blitt forvirra over den plutselige snøen...


Påska er hvertfall variert her hjemme. Og jeg som ikke helt visste hva jeg skulle stemme her på min egen webpoll, kan nå gledelig si at jeg har fått både fjellpåske og kystpåske på samme plass!:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Isabelle, julen varer helt til påske og det har vi jo nå fått bekreftet. vanskeli å se det positive med 60-70 cm snø i slutten av mars, eneste trøsten er at den snart er borte:))Og enda viktigere.... det blei noen fine før og etterbilder!
Ps. Konfucius: f.551f.Kr. Kinesisk filosof & lærer, grunnlegger av det kultur adferdsmønster som helt frem til idag har vært forbundet med Kina. Så da vet vi det.......:)) Klem k

Isabelle sa...

aha... godt vi fant det ut:)