tirsdag, juli 10, 2007

Hydrostranda


jada, jeg kan ro
Originally uploaded by Isabelle Pettersen
Måtte bare spre litt sommerstemning her.

Været på de kanter av landet som jeg befinner meg på. har vel ikke akkurat vært like sommerlig som jeg helst skulle sett (og delvis går rundt og skryter på meg...), men det er da det er viktig å gripe anledingene som byr seg. I går dro min bror David og jeg på overnattingsbesøk på Hydrostranda, der mamma har leid hytte. Hydrostranda er veldig spesielt for familien Pettersen, for selv om det bare er utleiehytter der, har vi vokst opp der og vært på omtrent alle hyttene, i flere generasjoner. Siden det ikke er sommer uten hydrostranda, gjorde turen ut dit i går virkelig godt for kropp og sjel.

Preget av nostalgi og tradisjoner leide David, mamma og jeg en liten pram. Den var uten påhengsmotor, bare med årer, slik vi gjorde det da vi var små. Men noe har forandra seg, for nå var det David som måtte ro. Og siden han er så stor og sterk, knakk han årene, så vi måtte taues inn av en annen båt for å hente nye. Da var det min tur til å prøve. Og jeg klarte nesten å ro som en proff! Det kan hende det bare er jeg som syns det...

Det var jo egentlig en fisketur det her, så det er vel her jeg skal nevne at mamma fikk en knøttliten makrell, og jeg fikk nesten en knøttliten til. Men bare nesten. Den datt av rett før jeg fikk den opp i båten.

Det var et veldig fint sommermøte med fine barndomsminner, etterfulgt av kortspill og familiehygge på hytta så klart, som også er tradisjon. Imorra drar jeg ut igjen en tur, må bar ejobbe litt først. Jeg ville bare nevne det. At sommeren ikke er så verst her likevel. Dere ser det rare blå bak på himmelen? Jeg tror det er noe fint og sommerlig kanskje...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kuul ro teknikk! Berre fortsett å blogge du..ü

Anonym sa...

Jeg liker måten du benytter beina dine for å støtte opp armene. Detta kæinn du!

Isabelle sa...

Det skal sies, heidi, at jeg ikke egentlig rodde på dette bildet. jeg var vel heller i gang med å hjelpe david å komme seg inn blandt noen trange grunner. så jeg sitter ikke akkurat i ro-stilling. derfor har jeg også bare én åre... og sitter bak i båken, feil vei. hehe:) greit å oppklare kanskje. så folk ikke tror jeg er helt i svime der ute i båten.

I am so alive sa...

Godt å høre fra deg! Snakkes vi i Trondheim til høsten eller?

Isabelle sa...

vi snakkes til høsten ja!:)

I am so alive sa...

Flottings, Jeg synes du kler båten. Jeg har hatt en fin sommer, huff nå hørtes det ut som den var slutt, men jeg mente å legge til "så langt". Prates vi til høsten?

I am so alive sa...

Stemmer det ja, hehe!