mandag, juni 04, 2007

Studentlivet...


studentlivet
Originally uploaded by Isabelle Pettersen
er jammen ikke så verst! Midt i eksamenslesinga er det faktisk utrolig hvor behagelig og avslappende livet kan være. Hver dag siden torsdag har jeg liggi langflat på en plen, sammen med mine medbeboere, og latt sola smelte det siste som var igjen av vinter inni meg. Jeg leser jo pensum mens jeg ligger der og soler meg, og forresten, på fredag hadde jeg en åttetimers eksamen, men det er liksom ikke det som er i fokus sånn i livet generelt om dagen. Det er i det hele tatt rart hvor mye som blir enklere når det er sommer, og særlig når det er sol og sånt vær som det er nå. Jeg jobber så godt jeg kan med de siste eksamensforberedelsene, men i fullstendig fravær av eksamensangst eller noen form for stress. Det er det som er forskjellen. Sola asså... den gjør underverker for kropp og sjel.

Bildet er fra sist lørdagskveld på festningen i Trondheim. Vi i det gule huset, pluss noen til, tok med oss et par engangsgriller og slo oss ned innimellom en hærskare av andre studenter med eksamenslesepause (antallet mennesker kommer på ingen måte fram på bildet). Kl tolv om natta gikk vi mette og fornøyde hjemover, etter at alt var grilla og skeinebrettrekorden endelig var satt. Sola var nesten nede, vi gikk i t-skjorte og 17 varmegrader, og vi hadde det utrolig fint. Det var sååå nære på at vi la oss ute i soveposer for natta. Men så kom vi på at vi måtte opp og lese dagen etter... Men det var nesten hvertfall:)

Så sånn er det å være student i Trondheim om dagen! Og sikkert mange andre steder også. God sommer!

1 kommentar:

Anonym sa...

for å si det sånn...hos meg går sola ned kl. 22.00 Akkurat det misunner jeg de nordafor sinsenkrysset... de har lenge sol på den beste tiden av året. Der skulle vi ha vøri! (ps. skulle nesten ønske man var student) Lykke til på eksamen og god tur sørover på ferie!! Skjønner at det blir lenge til vi får glede av kringla di. Klem K :))