torsdag, august 24, 2006

Farvel, min gode venn sommeren


bestefar og jeg
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Nå er tiden for å si det. Jeg er klar. Huff, nei jeg er jo overhodet ikke det. Dette er fælt asså.. Men ok, det er bare å gjøre det, få det overstått. Det må gjøres uansett. Så nå kommer det altså, 1, 2, 3...

Sommeren er over.

Sånn. Der var det sagt. Det var ekkelt i magen å si det. Men noen ganger må man si sånne ting selv om man ikke vil. Bare for å klare å godta situasjonen og sette seg inn i den nye tilværelsen. Det er jo ikke noe man kan gjøre noe med uansett. Like greit å komme seg videre. Men denne sommeren har da virkelig vært fantastisk! En av de beste på så lenge jeg kan huske. Og det er jo noe å tenke på utover høsten. Snakk om å ha hatt sola på vår side a, vi som har vært på sør- og østlandet. Helt utrolig. Har ikke trengt å se på værmeldinga for å planlegge strandturer en gang. Bare å pakke badehåndkle og dra når man måtte ønske. Men det beste av alt om sommeren er likevel ikke soling og bading syns jeg, det er det at man får være så mye man vil sammen med dem man er aller mest glad i. Derfor la jeg ved dette bildet av bestefar og jeg som ble tatt på bursdagen min i sommer. Jeg har en fin familie. Og etter at jeg flytta hjemmefra tilhører familien min sommeren på et vis. Jeg elsker sommeren. Og det føles som om jeg i disse dager må si farvel med en god venn. Igjen... Men heldigvis treffes vi garantert igjen om et år. Og frem til den tid så skjer det masse bra da også, så jeg blir nok tatt godt vare på selv om sommeren har forlatt meg. Sees om et år da! Din venn for alltid, Isabelle.

4 kommentarer:

Anonym sa...

For ein skjøn bestefar du har :)

Anonym sa...

Syns nesten det var trist å lese innlegget ditt, og jeg må nok si meg uenig med deg. Sommeren er IKKE over, bare se ut av vinduet! Sola skinner, 20-25 grader, og vi er faktisk fortsatt i august! Her i trøndelag varer sommeren til langt utti september, så bare gled deg Bell! :)

Anonym sa...

måtte hente en serviett jg nå,"skjermen"ble litt uklar lissom..sommeren er så og si over,men plutselig skinner solen igjen!både i høstferien og i ihvertfall i jula vet jg:)og vaffal t våren for da skal jg t dg!
klem fra c

Anonym sa...

Det er bare en ting å si Isabelle...det er et utrulig fint bilde av dere!Ps sommern har ikke reist ennå. Idag var jeg i Skien det var varmt men trur u ikke det kom de bygene gitt. Og detkom regn i Porsgrunn men bare noen dråper over brua for så å høljregne på andre sida av tunnelen. Det var kommet noen dråper ned korvetten bakken også, forbi trafikksentralenogsa men fra frelsesarmeen var det tørt og trur du det kom regn på Sandøya??? Ikke en dråpe gitt...men det har det jo ikke gjort i hele sommer heller. Det har enten slept seg på Bamble sida eller på Bjønnes sida. Så nå vet du Isabelle hvor du skal reise når du vil ha litt mer sommer. Sommern begynner tidligere og varer lengre her på Sandøya:) PS det er 19 i vannet , bare til å hive seg uti. Klem K