torsdag, november 17, 2005

Enkle løsninger


natteravn
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Idag fikk jeg ikke sove når jeg la meg. Var lys våken. Og tanken på at jeg skulle opp om litt over fem timer hjalp meg heller ikke. Jeg tenkte som så: Om ikke så veldig mange timer skal jeg faktisk være på skolen og jeg bør ha rekt en del ting før den tid. Jeg må rekke å dusje, spise frokost, gå til skolen, sove og helst også å våkne (noe som er en veldig utfordring for tida..). Det var da jeg så det... Den delen som tar aller lengst tid på denne timeplanen, sovinga! Hva hvis jeg dropper den, bare for idag..? Det vil si fem timer der jeg kan gjøre hva jeg vil! Og den julestemninga jeg hadde når jeg la meg kan tas fram igjen og slippes løs til glede for en for tida litt småstressa student. Skuldrene senker seg her jeg sitter med 5 timer til overs. Jeg lar for første gang i år julemusikken lokke tankene mine mot... vel, jul. Stearinlysene er tent på det lille rommet i jonsvannsveien og ute er det snø og måneskinn. Inne skal alle ligge og sove søtt, men det gjør de ikke... for noen fant en litt enklere løsning.

9 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

var du ikke utrolig trøtt om morgenen? jeg hadde dødd... nå har jeg forresten eksamen om tre kvarter. Hjelp!

Sunniva Erlandsen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
I am so alive sa...

Fantaaaastisk god ide!
Tållåst snart!

Anonym sa...

Fantastisk, Isabelle!!! Du er bare heilt, ja, jeg veit ikke heilt hva slags adjektiv jeg skal bruke, jeg. Fantastisk var nemlig allerede brukt. Men jeg digger deg i alle fall!!! Hei og hå og hopp til Trondheim!

Line sa...

hvor mange ganger har jeg ikke hatt lyst til å prøve det selv? Men jeg ender alltid opp med å sovne sånn i 4-5 tida.. men så skal jeg så og si aldri tidlig opp da:P Vi gleder oss til jul, døgnet rundt:-D

Anonym sa...

Hei Isabelle! Sånn har jeg aldri tenkt på det!!! Noen timer til overs! Hvilken lur tanke ....til overs, akkurat nå 00.30 på natta tenker jeg på alt det jeg skulle ha gjort, på at jeg egentlig hadde trengt 7 timer søvn i natt for å være utvilt imorra for da skal jeg ut med bertene på øya og stampe langt utover natta og da MÅ jeg sove!! Var det noen som sa noen timer til overs??? som man liksom ikke har hatt?? fredeles en ny tanke for meg! Til overs du lissom

Isabelle sa...

Hvis man skal noe veldig spesielt neste dag funker det kanskje ikke nei... Da vil jeg råde deg til å sove istedet ja:) Hvem er du forresten...? (ps: jeg sovna til slutt!;)

Anonym sa...

hei Isabelle. No vart du nyskjrrig??Det er bare meg....tante Kathe...hu på øya du vet. Syntes fremdeles det er en artig tanke ...noen timer til overs!!! He, he jeg sprer budskapet videre. Kjekt å tenke noen positive tanker når man egentlig skulle ha vært inni drømmeland for lenge siden. Noen timer til overs er jo mye mer positivt enn noen timer for lite søvn!!. Takk til deg Isabella jenta for noen timer til "overs" :)

Freddy sa...

Tja! Hva skal jeg si om det bildet Isabelle? For meg var det ikke så utspekuøert egentlig, for meg ser det ut som du har utviklet en løsning eller valgt en riktig løsning, hehe! Men bra innlegg!