onsdag, august 03, 2005

På jobb


Stathelle marina
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Jeg tror ingen har en bedre sommerjobb enn jeg. Jeg jobber på en bensinstasjon nede ved vannet med en knøttliten, rød kiosk. Der går jeg gjerne barbeint en hel dag og fyller bensin og diesel på båtene og prater med masse blide folk som har ferie og som spiser is. Særlig båtis. Og de dagene været ikke er så bra eller folk av en eller annen grunn ikke fyller så mye bensin, da er det min tur til å spise is. Da sitter jeg på brygga og dingler med beina eller legger meg langflat ut på flytebrygga og kikker på skyene mens jeg bølger opp og ned. Også spiser jeg royal is med mandel. For det er den beste. Tenk å ha en sånn jobb! Om jeg ikke har båt selv og ikke har sitti i en båt på flere år, så får jeg hvertfall et lite innblikk i andres båtliv hver eneste dag. Og de koser seg:)

1 kommentar:

Sunniva Erlandsen sa...

Ja, jeg misunte deg, for å si det sånn, da jeg så hvordan arbeidsdagen din gikk for seg. Det var jo himmel på jord!