onsdag, august 03, 2005

Egon Olsen i bassenget


Henrik
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
På fredag var Mamma, Camilla, Henrik og jeg i Sommarland i Bø. Der er det noe for enhver smak og for alle aldre. Men selv om man prøver å påvirke aldri så mye så er det ikke alle seksåringer som lar seg interessere av geiter og høner og dyr i det hele tatt. Så en smule skuffa over at vi ikke skulle besøke setra i sommarland tusla jeg motvillig til badeanlegget. Men jeg glemte straks de vonde følelsene da Henrik fikk masa meg ned i det store barnebassenget. Bassenget med de enorme froskene som spytter vann på deg og fontener og vanneffekter som engasjerte selv en ungdom på 21 år. For i følge Henrik er jeg nemlig ikke voksen enda, noe jeg stadig prøver å forklare han at jeg er. Da hjelper det kanskje ikke at jeg også denne gang ble litt revet med der jeg plaska rundt blandt en mengde barn og lekte olsenbanden på rømmen. Jeg fikk tildelt rollen som Benny og måtte si "helmaks Egon!", mens Henrik selvfølgelig var Egon og fikk kalle meg for hengerumpe. Sånn er det av og til. Men det var gøy da! Nei, voksen er jeg først når jeg gifter meg har jeg fått beskjed om. Så hvis jeg skal komme noen vei og klare å overbevise han er det vel bare en måte å gjøre det på...

3 kommentarer:

Sunniva Erlandsen sa...

hæ? frosker som spytter? ser ut til at det har kommet nye attraksjoner siden forrige gang jeg var der. Jeg også vil til sommerland!

Eva Mari sa...

Jeg synes du er voksen selv om du ikke er gift...

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.