lørdag, september 06, 2008

Høst



Originally uploaded by Isabelle Pettersen
Hvert eneste år kommer høsten like fort. Og hvert eneste år blir jeg like lei meg fordi sommeren er over. Slutten av august og begynnelsen av september er en spesiell periode, en litt sårbar og skjør en, da man prøver å tilpasse seg mindre varme, mindre lys og mindre søvn ettersom skolen er i gang igjen og man blir tvunget til å stå opp til tider av døgnet da det er umenneskelig å gjøre noe annet enn å trekke dyna langt over ørene. Det føles alltid som om det bare går nedover når sommeren er på hell. Hvert eneste år blir jeg overraska over hvor vanskelig denne tilpasningen er. Men hvert år, når man har kommet seg litt inn i denne prosessen, og man begynner å distansere seg fra sommerferien som noe som skjedde en gang i fortida en plass, da følger plutselig følelsen av at høsten er en veldig fin tid. Og dette er kanskje den mest overraskende oppdagelsen man gjør i disse dager. Hvert år går det opp for meg at høsten ikke er så ille. Den er en tid for turer i skogen når det er fint vær og film, gode gensere og innekos når det regner og blåser. Noen ganger må man vel få én god ting på avstand for å se at det finnes andre gode ting også. Og snart eksploderer dessuten skogen i et avsluttende fyrverkeri i gult, rødt og oransj. Og da kan vi puste ut og lage oss en god kopp kakao alle mann. Og det er jo bare tre årstider til sommeren er her igjen...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Helt enig..man trenger å distansere seg fra sommeren for å liksom kunne glede seg over høsten..for den er jo riktig så fin i grunn. Hvertfall når vi starter med "Jakten på kjærligheten"-treff på rundgang! Gleder meg! Og bra bilde av dere forresten! ;) Sees på step/pump mandag : )

Anonym sa...

Åh, nå fikk jeg litt sånn kort-novelle-miljøbeskrivelse-følelse. Det var koselig :)

Keep up the good work! Gjesterommet er forresten klart her nå (litt trangt om plassen kanskje, men det går vel bra :P)

Anonym sa...

Du er forresten 24 år nå Isabelle. Ikke 23.

Anonym sa...

sååååå søtt bilde da :) lenge siden nå... kommer plutselig på besøk! ;)

Anonym sa...

vil bare si at du kan puste ut...å tenne stearinlys!! vi har hatt rundt 11 grader og regn i ca.....jå, siden du dro el no. det er ikke verdens undergang:) faktisk er det deilig når høsten er her å alt faller til ro på en måte:) nå er tid for jobbing og andre nødvendige sysler! Man blir sliten uten helt å vite hva man har gjort....men dagen er over og man rekker ikke mer. Slapp av...tenk...nyt livet!! eller motsatt:) Klem mamzen

Anonym sa...

Du MÅ oppdatere bloggen en gang i uka....???? Jeg har faktisk noen tanker om deg:) ok....jeg har oxo stemt. Men optimistisk....det er jeg, og fler me meg...det ser jeg jo:)Mamzen

Sunniva Erlandsen sa...

Det er en fryd aa se paa bildene du legger ut. haaper det gaar fint i ho/stvaeret. Hvis det er noen tro/st ho/ljer det ned i Mexico ogsaa...

Anonym sa...

Åå, høsten er jo så koselig, hvert fall når det er så fint vær som vi har vært bortskjemt i det siste! (men det skal sies at sommeren og ferien passerer i en EKSTREMT høyt tempo) Men vi får nyte dagene, ukene og månedene fremover slik at du får et supert siste år her oppe. Hvis ikke jeg klarer å overtale deg til et år til;)