torsdag, desember 20, 2007

Snart jul!


hybelpeis
Originally uploaded by Isabelle Pettersen
I morra kl tre er jeg ferdig med eksamen. Så tar jeg nattbussen hjem og ramler sliten og trøtt rett inn i jula hjemme på stathelle, en gang på bittelillejulaften. Det er noe fryktelig frystrerende med å glede seg og grue seg til to ting som ligger rett oppunder hverandre. Eksamen og jul, det går liksom ikke an å finne to ting som ligger lenger fra hverandre i behagelighet. Men jeg får bruke kvelden til den siste finpussen på eksamensformen, også skal jeg være så glad og tilfreds som en julenisse 1.juledag, i morra kl tre når jeg er ferdig. Da skal jeg hjem til orntli fyr i peisen! Selv om vi har hatt det ganske koselig jer og med tv-peisen vår:) God jul!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Må innrømme at å komme hjem til ekte peis er veldig hygelig, til tross for at hybelpeis, pakker i taket, gløgg på benken og en fantasisk nisslue ikke er å forakte. Førjulstid på hybelen har jommen meg sin egen sjarm. LYKKE til i morgen, og nyt ferden din hjemover til en velfortjent juleferie : )

Isabelle sa...

og stine, jeg brukte bildet ditt jeg... håper det er greit?:S

Anonym sa...

heia! åssen gikk d på eksamen?? du må ha en toppers julefering der nede, ta deg en velfortjent pause :)

Sunniva Erlandsen sa...

Gratulerer med juleferie! Du ble ikke akkurat ferdig tidlig i år.. Hils familien :)

Anonym sa...

Glad det er jul nå, men blir godt å komme inn i vanlig gjenge igjen!