mandag, mai 07, 2007

Vil du gjere noko anna ei stund?


spiderman og jeg
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Nå skreiv jeg akkurat et langt innlegg om eksamenslesing, men så fant jeg ut at det sikkert er det siste mange har lyst til å lese om akkurat nå. Derfor skriver jeg heller om tegneseriehelter. I dag var det nemlig det som var temaet på God morgen Norges innringerkonkurranse. Jeg ringte ikke inn, selv om det er et kunnskapsområde jeg kanskje kunne greid meg bra på, men introduseringen av temaet på TV-skjermen satte i gang en spontan spørrerunde rundt frokostbordet i stua i det gule huset i Trondheim. "Hvilken tegneseriehelt er kjent som "Ånden som går"? Hvilken tegneseriehelt rir alltid ensom inn i solnedgangen? Hvem er det som har helstekte villsvin som sin livrett? Hvem er det som prøver å bli sultan i stedet for sultanen? Det er så mye å ta av, og så mange helter å glede seg over. Personlig er Asterix en favoritt, men jeg er også glad i klassiske julehefteserier som f.eks. Tommy og Tigern.

Så, som et avbrekk i eksamenslesing eller hva du enn driver med i dag, kunne du tenke deg å glede oss andre med å fortelle oss hvilken tegneseriehelt som er din favoritt? Og dette er ikke et ja/nei - spørsmål, selv om det var stilt på den måten...

6 kommentarer:

Anonym sa...

hehe:) tegneserier er kjekke greier. Min favorit er Larsons gale verden (om d kan kallast tegneserie...) Elles e Donald selvfølgelig alltid ein klassikar!

Heidi sa...

Når jeg er hjemme på Stathelle, så er jeg helt avhengig av å lese Donald når jeg spiser. Det gjelder også brødrene mine, så benkene på kjøkkenet er fortsatt stappa med Donald fra nyere og eldre tider. Men ellers liksom, ja.. Jeg liker faktisk Nemi. Men Donald til måltider.

Heidi sa...

Hm, merkelig mange som vil spille bowling med Thomas Nume da. Aldri hørt om han engang jeg. Bare hørt om Thomas Numme :P

Isabelle sa...

nå skal du ikke være så pirkete... de som har stemt på han skjønte sikkert hvem jeg mente de da vet du;)

Anonym sa...

Hei og hopp!Jeg har hoppa meg gjennom mange blogger og linka meg videre...og videre.Ramla innom bloggen din, og ville bare si at den var utrolig artig, en koselig blogg.Og du..jeg skjønte hvem Thomas du mente og har slengt inn en stemme;)Jeg kjenner deg ikke,men vi har felles kjente..
Hedda:-)

Heidi sa...

Hva? Ikke pirkete? Det kommer fra en fremtidig lærer? Når du retter diktat på barneskolen, skal jeg oppsøke deg og si "Nååååå, nå må du ikke være så pirkete frøken Pettersen!"