torsdag, oktober 13, 2005

Home, sweet home


Malin 20 år
Originally uploaded by Isabelle Pettersen.
Nå har jeg vært hjemme en liten langhelg og fått lada opp batteriene på potetmiddager og østlandsvær. Ingenting her i verden er som å komme hjem. Jeg elsker å kjøre bil på veier der jeg kjenner hver eneste fartsdump og hvert eneste skilt utenat. Koselig å kjøre den samme, kjente veien til butikken med handlelista fra mor. Og det er helt utrolig befriende å kunne ta seg en liten tur ut uten å måtte utruste seg med klær til alle værtyper. Fantastisk beroligende å våkne om morran, se ut vinduet og faktisk vite hvordan været kommer til å bli den dagen. Nydelig å komme inn døra til huset der du har vokst opp og la den velkjente og trygge atmosfæren fylle sjel og sinn. Fantastisk å vekke den som har bursdag med kake på senga sånn som vi pleier (selv om hu sannsynligvis bare lata som at hu sov). Så godt å bare være sammen med familien. Og nydelig å bare dette ned i godstolen i peisestua og la verden falle på plass et lite øyeblikk.

Nå har jeg igrunn alt jeg trenger for å storkose meg her i studentbyen Trondheim. Mengder med bringebærsyltetøy fra bestemor i kjøleskapet og tørre veier og østlandsstemninga friskt i minne.

8 kommentarer:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Sunniva Erlandsen sa...

heihei! det va vel kjekt for dåkke, det. i mellomtidå har me klart å kobla oss opp på intarnett her hjemma og, det e bare den trådlause greiå me ikkje får heilt te å funka. men skylden for det ligge sikkart på oss, og ikkje NGT. for ein gangs skyld...

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅ! Nå har jeg bare enda mer lyst å hjem igjen! Teller dagene til jul...

Anonym sa...

Det var jo et spesssielt skjønnt bilde av " lilla Malin" så morgenfrisk og opplagt som bare hun kan være! Fint for gamle tanter når jentene er hjemme på Stathelle. Malin har nå ett innmari press på seg, nå er det ingen grunn til å IKKE oppdatere bloggen, det er en stund siden mars. Forsett å ta så fine bilder Isabelle morro for meg vet du. Når det gjelder Malin er jeg ikke i tvil om hva hun må ønske seg til jul. Ha en fin høst Isabelle, idag 17.10 var det RIM på plenen og jeg måtte for første gang skrape bilruta mi! Klem Kathe :)

Anonym sa...

Heime, ja, heime er noe for seg sjøl... Trudde aldri det var mulig å bli så glad for å komme heim noen gang som det jeg var i dag... Og det var endatil heim til Arna... Se bloggen min, så skjønner du hvorfor...

Anonym sa...

så koselig då bell! må sei at no når det byrjar å verte kalt, sanvar eg kakaoen oppe hjå deg :)

Anonym sa...

Hei ja! Godt at du fremdeles liker å komme hjem:)Nå er det faktisk bare ca 50 dager til du kommer hjem igjen!!! For da er det jul og alle er hjemme og klare til bakst og dropskoking. Tror til og med Mondeoen er frisk innen den tid så du kan farte rundt i hele Grenland. Kjempekoselig å ha deg hjemme:)Klem Mamzen

Anonym sa...

Hei!
Tusen takk for sist Isabelle, d var kjempekoseli! Må bare kommentere trøndersken din... "Heill no på å lære mæ trøndersk, d e itj så lett nei!" blir mer rett.... hehe. Bare spør hvis du trenger mer hjelp! Eller ta deg en tur å observer litt igjen.